torstai 7. tammikuuta 2016

Strength BRS WIP 3

Vuosi on lähtenyt vauhdilla käyntiin ja ECG lähestyy uhkaavasti hurjaa vauhtia. 
Ajatella että enään 8 päivää ja pitäisi olla heilumassa sibelius talon lavalla ja mukamas esittää että tietää mitä tekee vaikka totuus on että päässä vaan lyö tyhjää ja silmistä heijastuu tyhjä katse salin perälle.

Mutta panikoidaan sitten viikon päästä nyt vielä rupatellaan ressittömästi miten puku edistyy  joten tässä teille vähän esimakua tulevasta. kirjoittelen sitten neljännen eli viimeisen postauksen strengthin prosessista frostin jälkeen.

So this year has had a flying start and ECG is getting closer by the minute, hard to imagine that there's only 8 days left and then I should be running mindlessly across the Sibelius halls stage and supposedly know what I'm doing when in the real life I have know idea what so ever!

But now it's not time for panicking it's time to do wip post No#3 about Strengths progress.
The fourth and last post I will write after the convention so stay tuned.   

Päätin tehdä käsien kohokuvioinnit eva matosta ja ohuemmasta retkipatjasta joita molempia löytyi komerosta.
Olin alkujaan suunnitellut käsien olevan pienemmät ja tehnyt kaavat kohokuvioihin vanhan suunnitelman pohjalta mutta sitten päätin suurentaa käsiä ja unohdin suurentaa myös kohokuvion kaavaa *HUPS* ja leikkasin evamatosta ensin lähes 10 senttiä liian lyhyet palat mutta onnekseni sain korjattua palaset liimaamalla niihin jatko palaset ylös ja alas. jos saumaa rupeaa etsimään sen äkee mutta muuten sain ne häivytettyä suhtkoht hyvin.

I decided to make the emboss out of  eva foam and old camping mattress. I had planned to make the arms little bit smaller at first but then my plans changed and I had already cut the emboss so it was too small for the new design. But I managed to glue eva fom to it to give it some extra length. It's is almost invisible. 




Sormet liimasin kiinni kanteen kontakti sementillä ja siihen päälle liimasin kohokuviot.
i glued the fingers to the lid (back of the hand) and glued the emboss to top of them.


Se alkaa jo näyttämään kädeltä!
it's starting to look like a hand!

kämmenessä on syvennykset sormien juuressa ja ranteessa.
leikkasin kuviot irti ja asetin alapuolelle isommat kappaleet joten syvennystä tuli n. 3 mm.
i cut holes to the inside of the arm  where there is hollows and clued counter pieces under them.

Lähes kaikki osat liimattuna
almost all embosses are glued to place

Pohjamaalaus käynnissä. Päällystin pohjan Gessolla jota ostin 1 litran hintaan 14€ 
I primed the hands with Gesso (1 litr.=14 €)

Maalasin pohjan 3 kertaa ja annoin kuivua jokaisen maalauskerran välissä yön yli. Mustalla maalasin toiset kolme kerrosta. maalaukseen kului n. 5 päivää.
I put 3 layers of Gesso to the base and about three other layers of black matt paint. i lett the hands dry over nigth so it took about 5 days to pain the hands.  

Surkimus kuva tassusta surkeassa keltaisessa valossa.
sucky picture in sucky ligth.

logo maalattu paikoilleen. 
Logo painted on.

Lopuksi vielä iäistystä ja kulumia sormen päihin ja reunoille
Some weathering to the fingers and edges.

Siinä oli tassut joista laitan vasta kunnon viimeistely kuvan conin jälkeen ettei kaikki paljastu heti tässä ;).
Sitten vähän puvun kangas osion pariin. Valitsin kankaaksi Bern imitaatio nahkan jota olin käyttänyt Ryukon senketsussa, hintakin oli vain 14,90€/m .  
Vaateosio itsessään on hyvin simppeli painijan selällä ja vetoketjulla oleva hihaton suora mekko. Kauluri ja huppu ovat taas asia erikseen.

So there was everything about the hands, At least all that i'm willing to tell you now. I dont want to spoil them completely ;)!
 So lets get to the fabric business. main part of the dress is very simple dress with wrestlers back and zipper infront. I made the dress and accessories from Bern imitation leather it was only 14,90€/m.  

 

Kaulurissa olevat liekit tein ihanasta hieman kiiltävästä tekonahkasta. Leikkasin palaset irti ja sommittelin ne suorakaiteen muotoiselle palaselle josta olisi tuleva kauluri. Ompelin liekit kiinni normaalilla tikillä koska koin sen olevan kaikista huomaamattomin.   

The hood and collar are also made out of the imitation leather and the flames are some sort of white fauxleather . I sew the flames to the collar with normal stitch.


Kauluri toimii vähänkuin tyynyliina se on vähän raolla pohjasta josta sujutin sisään vaahtomuovin palasen jotta kauluri pitää muotonsa. Reiän pohjasta laitoin kiinni tarranauhalla jotta voin vaihtaa vaahtomuovin jos se menettää muotonsa tai haluan pestä kaulurin.
Huppu on ommeltu kiini kaulurin sisäpuolelle ja ainut miten kauluri on kiinni puvussa on edessä olevat napit. jotta puku olisi mahdollisimman liikkuva.

The collar works kinda like pillow cloth there's a hole in the bottom where i can put the foam piece in so it will stay in shape. the hood is sewn in to the collar and the collar is fastened to the dress with velcro.



Kauluria ja huppua yhdistää takana"sarana" (vasemmalla) ja edessä on napit( oikealla) jotka laitoin tarranauhalla kiinni mekkoon.


Leikkasin valkoisesta tekonahkasta myös eteen tulevan logon ja ompelin sen kiinni samalla tekniikalla kuin kauluriin tulleet liekit. 
I made the front logo also out of white fauxleather and sew it in place with normal stitch

Voisin sanoa että puku on 89% valmis ja vielä on "reilu" viikko aikaa jäljellä!
I could say that i'm about 89% done with this costume and i still have over week left!


Minttukettu kiittää ja kuittaa nähdään conissa!!
Mintfox over and out! see you in convention!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti